"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> stories of the city stories of the streets: Προσωπικός Ονειροκρίτης stories of the city stories of the streets: Προσωπικός Ονειροκρίτης

stories of the city stories of the streets

Sunday, February 27, 2005

Προσωπικός Ονειροκρίτης

Από τη φίλη Mandy εμπνεύστηκα για να γράψω αυτό το ποστ . Ελπίζω να είναι μια καλή βοήθεια... Κάθε πρωινό στο τραπέζι όταν ήταν και η αδερφή μου εδώ, πάντα συζητάγαμε για τα όνειρα που είδαμε το προηγούμενο βράδυ, εγώ δεν πολυέδινα σημασία, αλλά η αδερφή μου και η μάνα μου πάντα δίνανε μεγάλη σημασία και ψάχνανε να βρουν τι σημαίνει κάθετι που βλέπανε στα όνειρα (π.χ. σκατά σημαίνει ότι θα λάβεις πολλά λεφτά), είχε γέλιο και η μάνα μου πάντα έβλεπε όνειρα-ταινίες, μιλάμε ολόκληρα σενάρια που έτσι και τα έγραφε θα 'ταν πιο πετυχημένη και από τον Φώσκολο, η αδερφή μου πάλι επηρεαζόταν πολύ, καθώς ρώταγε τι σημαίνει αυτό ή εκείνο (π.χ. ψάρι μεγάλι λαχτάρα) και ζούσε την ημέρα της με ό,τι πίστευε ότι σήμαινε το όνειρό της, π.χ. όταν έβλεπε ψάρι περίμενε τη λαχτάρα της ημέρας, εμένα μου φαινόταν λίγο παράξενο ότι τα ίδια πράγματα σημαίνουν τα ίδια για όλους (π.χ. όποτε έβλεπα δελφίνι στο όνειρό μου ξύπναγα με μια ευχάριστη διάθεση που με ακολουθούσε όλη την ημέρα).Έτυχε στη σχολή που ήμουν να γνωρίσω μια καταπληκτική καθηγήτρια Ψυχολογίας, η οποία είχε ασχοληθεί και με την Παραψυχολογία, μας μίλαγε για ατελείωτες ώρες για την εμπειρία της στην Παραψυχολογική Κλινική που είχε πάει στις ΗΠΑ. Για τηλεκίνηση, τηλεπάθεια, για τα πειράματα με τα δύο δωμάτια, στο ένα είναι ο άνθρωπος με την ιδιαίτερη ικανότητα και στο άλλο οι ερευνητές με διάφορες κάρτες που απλά τις κοιτάνε και το άλλο άτομο από το άλλο δωμάτιο τις περιγράφει... Όταν λοιπόν φτάσαμε στο κεφάλαιο Όνειρα στην Ψυχολογία, μιλήσαμε φυσικά για τον Γιουνγκ, για τον Φρόιντ κ.λπ., μας έθεσε μία εργασία εθελοντική, όποιος ήθελε για τους επόμενους 3 μήνες να κράταγε ένα ημερολόγιο με μία διαφορά, να χώριζε τη σελίδα στα δύο, από τη μία πλευρά να έγραφε ό,τι του συνέβαινε την ημέρα και στην άλλη πλευρά να κατέγραφε το όνειρο ή τα όνειρα που θυμάται (λέω θυμάται γιατί πάντα βλέπουμε όνειρα, απλά πολλές φορές δεν τα θυμόμαστε ή θυμόμαστε τα πιο πρόσφατα). Μάλιστα για να πετύχει το «ημερολόγιο» αυτό θα 'πρεπε να το 'χουμε κοντά στο κρεβάτι μ' ένα στυλό, έτσι ώστε μόλις ξυπνάγαμε να γράφαμε αμέσως ό,τι θυμόμασταν από τα όνειρα... Έπειτα από 3 μήνες τα συμπεράσματα ήταν καταπληκτικά, τα όνειρα έχουν διάφορα σύμβολα τα οποία ανάλογα με τις καταστάσεις που έζησε ο καθένας μας ταίριαζε και ένα διαφορετικό σύμβολο π.χ. η θάλασσα ένα συχνό στοιχείο στα όνειρά μου είχε να κάνει με τις ημέρες που περνάγανε ευχάριστα, είτε η θάλασσα ήταν καθαρή είτε θωλή είτε τρικυμιώδης, σε ένα άλλο παιδί θυμάμαι ότι όποτε έβλεπε να του πέφτουν δόντια ήταν μέρες κατά τις οποίες τον κατέβαλε το άγχος, σε μένα πάλι όποτε είχα καταγράψει στο «ημερολόγιο» χάσιμο δοντιών, δίπλα στη σελίδα είχα μια συνάντηση είτε με κάποιο παλιό φίλο, φίλη είτε γνωριμία με κάποιον νέο φίλο ή φίλη... Επίσης πολλά σύμβολα επαναλαμβάνονταν πολύ συχνά (π.χ. θάλασσα). Δεν ξέρω αν θα θέλατε να το δοκιμάσετε, πάντως από προσωπική εμπειρία αξίζει τον κόπο, άσε που θα θυμάστε όλο και περισσότερα όνειρα. Έτσι θα έχετε τον προσωπικό σας Ονειροκρίτη...
posted by street spirit at 9:06 PM

3 Comments:

Thanks! Με βοήθησε πολύ το post! Οχι, τίποτ'άλλο, αλλά λόγω της ταλαιπωρίας μου και της σύνδεσής της με το όνειρο που είχα δει, είχε κολλήσει το μυαλό μου.

10:47 AM  

Η εργασία που σας έβαλε η καθηγήτριά σας για τα όνειρα ήταν πολύ καλή. Θα σας βοηθούσε αν διαβάζατε το βιβλίο "πείραμα σε βάθος" του Ρ. Μάρτιν, που εξηγεί την απεικόνιση της πραγματικότητας με το καθημερινό σας όνειρο. Μέσα από το βιβλίο αυτό μπορείτε να μάθετε να επεμβαίνετε στο όνειρό σας ενώ κοιμάστε και να του αλλάζετε την πορεία. Γράφετε πάρα πολύ όμορφα.

2:06 PM  

Σ'ευχαριστώ μαρίνα για τα καλά σου λόγια και για την πρότασή σου, ελπίζω να μη σε πειράζει που σου μιλάω στον ενικό... ;)

4:22 PM  

Post a Comment

<< Home